På tide å trappe opp bedriftsbloggen?

Det finnes enkelte blogger som gir råd om markedsføring. Jeg synes imidlertid det er få av dem som understreker følgende fem handlingsplaner. 

Målet og målgruppen bør defineres krystallklart
Hvis bloggen skal være en del av virksomheten din, bør du behandle den som sådan. Bruk statistikker. Sørg for å få flere brukere. Sørg for å levere noe som er unikt. Slutt å vingle mellom disse målene.

Tenk form og funksjon
Velg for eksempel grafikk og visuelle midler som forsterker søkemotoroptimalisering.

Publiser førsteklasses innhold
Skriv kvalitative innlegg og analyser arkivet ditt slik at det ikke inneholder overflødig stoff.

Markedsfør bloggen
Å bruke din URL i e-post signatur eller i dine sosiale nettverksprofiler er bare en måte du kan skape større interesse på. På dette punktet er jeg en troende.

Skap omsetning gjennom bloggen
Det er helt i orden å be leserne om å handle bare du er direkte og ærlig.

Konklusjon
Hvis du ønsker at bloggen din skal være en autoritativ destinasjon på nettet, må du sørge for at den fungerer nettopp som det.

Ønsker du hjelp til blogginnhold eller annet innhold på nettet er det bare å ta kontakt. nor-cn@online.no

Til forsiden

Legg igjen en kommentar